Don’t Bite on ‘Shark Tank’ Weight Loss Scam Promising ’50lbs in 61 Days’


For years, readers have received unsolicited email messages about a weight loss product that purportedly appeared on the “Shark Tank” television show. Clicking the link in the email led to a product called Keto Burn. We previously reported about a similar scam involving a similarly-named product: Keto Fit.

Fox News

The emails for Keto Burn were designed to look like a Fox News article, even though they appeared to have no affiliation with Fox News.

Shark Tank did not endorse Keto Burn or a 50lbs in 61 days offer for weight loss.
This article did not come from Fox News. It was fake.

It appears that a person or company used the Fox News logo without the company’s permission.

After clicking the link in the email, users were led through a number of questionable redirects, meaning that they were bounced from website to website before landing on a final page. On that final page was another misleading story on a website called Live Intelligence Outreach. The headline read: “50lbs in 61 Days: New No-Exercise ‘Skinny Pill’ Melts Belly Fat. Why Every Judge On Shark Tank Backed This Product!”

The article showed a screenshot that appeared to be from a Fox News Channel television show.

Shark Tank did not endorse Keto Burn or a 50lbs in 61 days offer for weight loss.
This fake screenshot appeared on a Keto Burn pitch website.

However, this was also fake. This did not air on the Fox News Channel. One dead giveaway is that the font in the lower-third area looks amateurish.

‘Shark Tank’

The email for the Keto Burn weight loss product claimed to come from “ABC – Shark Tank” and mentioned “Inc Magazine: Shark Tank Shocker.”

Clicking the link in the email led to a page that claimed: “It was the most-watched episode in ‘Shark Tank’ history when sisters Anna and Samantha Martin won over the ‘Shark Tank’ panel.”

However, we found no such episode. People named Anna and Samantha Martin never appeared on the show.

The Cake Photo

The scam article also claimed: “The pair are the first contestants in the show’s long duration to ever receive a standing ovation and offers of investment from all panel members. The sisters said they celebrated the success with champagne and cake when the episode wrapped.”

The story then displayed a picture of “Shark Tank” personalities with a cake, purportedly celebrating after an episode about a weight loss product.

Shark Tank did not endorse Keto Burn or a 50lbs in 61 days offer for weight loss.
This photograph has nothing to do with weight loss products.

However, this picture had nothing to do with weight loss products and simply showed “Shark Tank” celebrating its 100th episode. This was confirmed on the Getty Images website. The celebration had nothing to do with Anna and Samantha Martin, Keto Burn, or any other weight loss offerings.

In the Media

In addition to “Shark Tank,” the Keto Burn weight loss website also claimed the product was covered by The New York Times, “Today,” O, The Oprah Magazine, People’s Stylewatch, and Redbook.

These publisher logos were misleading.

However, we searched the content of all five publishers and did not find any coverage of a product called Keto Burn. This was highly misleading.

In sum, a scam involving unsolicited emails, “Shark Tank,” and a Keto Burn weight loss product led to an article that misled readers. We recommend readers delete such emails and avoid following links to such websites.



Source link Fit Fast Keto

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *